امضای تفاهم نامه مشارکت مالی مجتمع فولاد غدیر نی ریز در احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهری نی ریز

 

تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان فارس و مجتمع فولاد غدیر نی ریز در زمینه تمهید مقدمات و تدوین قرارداد مشارکت مالی در احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب و واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر نی ریز ظهر امروز با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس ، دکتر مصطفی پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز ، دکتر صادق پور مدیرعامل آبفا استان فارس و جمعی از مسئولین استانی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز در جلسه دکتر ایمانیه استاندار فارس با جمعی از صنعتگران و شهرداران استان فارس که ظهر سه شنبه 30 فروردین در استانداری فارس تشکیل شد، تبادل چندین سند همکاری بین استانداری فارس و مجتمع های صنعتی و برخی شهرداری های این استان در زمینه احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرهای این استان به انجام رسید .

 

در این جلسه ، دکتر ایمانیه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، مشارکت مجتمع های صنعتی استان در زمینه احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب  شهری استان فارس برای استفاده در صنعت و آبیاری فضای سبز شهری را به عنوان الگویی در کل کشور برای حل بحران آب مطرح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی کشور و استان فارس خشکسالی است . رفع این نیاز برای دولت به تنهایی امکان پذیر نیست و چاره ای جز مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از راههای میان بر حل این مشکل نداریم.

 

استاندار فارس با تقدیر ویژه از مجتمع فولاد غدیر نی ریز و شرکت آلومینیوم جنوب برای مشارکت در احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری افزود: خیلی تشکر می کنم از دکتر مصطفی پور و دکتر زحمت کش که در این زمینه نه تنها مقاومت نکردند بلکه جلوتر از ما نیز حرکت می کنند .

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : باید به سمتی برویم که در پایان 4 سال هیچ صنعتی از استان فارس از آب چاه یا آب جاری استفاده نکند و همه به سمت استفاده از آب خلیج فارس یا پساب فاضلاب شهری بروند .

 

لازم به ذکر است طی این تفاهم نامه مجتمع فولاد غدیر نی ریز 1700 میلیون ریال برای تهیه مدل مالی و طرح توجیهی فنی و اقتصادی احداث شبکه و تصفیه خانه فاضلاب و واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر نی ریز در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان فارس قرار خواهد داد .