دکتر فرهاد طهماسبی نماینده مردم شریف نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه 9 تیرماه به همراه سرپرست فرمانداری و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی از مجتمع فولاد غدیر نی ریز بازدید کرد .

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز در این بازدید ابتدا مهندس زاهدیان مدیرعامل محترم مجتمع فولاد غدیر نی ریز ضمن خیر مقدم به مهمانان ، طی توضیح کوتاهی به موفقیت های اخیر مجتمع در ثبت رکوردهای تولید اشاره کرد . در ادامه مهندس کیهان قائم مقام محترم مدیرعامل به تشریح شرایط کارخانه و مشکلات و کمبودها و برنامه های آتی مجتمع پرداختند .

دکتر طهماسبی نیز با اشاره به اتفاقاتی که طی چند سال اخیر بر سر واگذاری معادن بهرام گور پیش آمده افزودند : در سال 94 پای دولت وسط کشیده شد و با این توجیه که دولت میخواهد بدون تخریب محیط زیست به اکتشاف معادن بپردازد تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و وزارت صمت منعقد شد تا اجازه ورود به معادن و استخراج قانونی شود .

نماینده مردم شریف نی ریز، استهبان و بختگان با اشاره به آمادگی مجتمع فولاد غدیر نی ریز برای استخراج از این معادن گفت : ما همیشه حمایت هایی را جسته و گریخته از فولاد غدیر داشته ایم ، چون این مجتمع در این منطقه سرمایه گزاری کرده است و در آینده می تواند برای جوانان اشتغال زایی کند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان برخی کارشکنی ها در عدم واگذاری معادن به فولاد غدیر و همچنین توقف صدور مجوز گندله سازی این مجتمع توسط برخی افراد صاحب نفوذ و مخالفت ها برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در مجتمع فولاد غدیر نی ریز ، افزود : با پیگیری ها و پافشاری هایی که داشتیم خوشبختانه مجوز گندله سازی فولاد غدیر صادر شده است و این یکی از نتایج ایستادن پای حق مردم است .

ایشان در پایان صحبت ، هدف و انگیزه احداث کارخانه فولاد در این منطقه را محرومیت زدایی عنوان کرد و همراهی با مردم ، ایجاد اشتغال و رونق سرمایه گزاری را ازجمله مطالبات خود از مدیران مجتمع فولاد غدیر نی ریز عنوان نمود .

دکتر طهماسبی همچنین ابراز امیدواری کرد که شهرستان نی ریز باتوجه به خشکسالی های اخیر ، به یک شهرستان صنعتی تبدیل شود .