در بازدید معاون وزیر صمت از مجتمع فولاد غدیر نی ریز مطرح شد:
مجتمع فولاد غدیر نی ریز با پیشرفت قابل توجه در ماه های اخیر عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر طرح های فولادی داشته است.

 

مهندس جعفری رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) و مهندس آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران به همراه معاون استانداری فارس ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی صبح پنجشنبه 14 بهمن ماه از مجتمع فولاد غدیر نی ریز بازذدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز دکتر جعفری رئیس هیأت عامل ایمیدرو و مهندس آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران پنجشنبه در بازدیدی 4 ساعته از نزدیک در جریان فعالیت ها پروژه های جاری و برنامه های آتی مجتمع فولاد غدیر نی ریز قرار گرفتند.

مهندس جعفری رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این بازدید ضمن تبریک حلول ماه رجب و ایام الله دهه فجر، عملکرد مجتمع فولاد غدیر نی ریز در مقایسه با سایر طرح های فولادی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مجتمع فولاد غدیر نی ریز عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر طرح های فولادی داشته است و امیدوارم کارخانه فولادسازی این مجتمع با همین همت و پشتکار منسجم ایجاد شده نطابق با برنامه ریزی به بهره برداری برسد و ما هم در این مسیر کمک میکنیم تا این اتفاق بیفتد.

جعفری با بیان محدود بودن ذخایر معدنی در حوزه صنعت فولاد از ایجاد ساختاری به نام طرح جامع فولاد سخن گفت و افزود: پیوستگی زنجیره های تولید فولاد در کشور در بخش هایی قطع شده و تلاش سازمان بر این است که با پیوند همه بخش ها ، از سرمایه های درون کشور پاسداری کند و این سرمایه ها را توسعه دهد.

وی با تأکید بر بهره برداری از معادن پهنه معدنی بهرام گور با حفظ شرایط زیست محیطی افزود: در پهنه هایی که بیشترین ماده معدنی را دارند با مطالعه دقیق و روش های علمی می توان اقدام به فعالیت های اکتشافی کرد و ما در سازمان ایمیدرو نیز بستر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده می کنیم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو در پایان افزود: درحوزه مسئولیت های اجتماعی می توان علاوه بر مسئولیت های عمومی ، ایجاد مشاغل پایدار از طریق مشارکت در راه اندازی صنایع مختلف را دستور کار قرار داد.

در ابتدای این بازدید دکتر محسن مصطفی پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک ماه مبارک رجب و دهه فجر گزارشی از وضعیت حال حاضر و برنامه های در دست اقدام این مجتمع در بخش های مختلف ارائه نمود.

مصطفی پور ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در دوره های پیشین، بهره برداری از واحد فولادسازی را مهمترین برنامه پیش روی این مجتمع بیان کرد و اظهار داشت: ظرف 5 ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی در پروژه فولادسازی صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان بهار 1401 این کارخانه به بهره برداری برسد.

وی آماده سازی محل احداث کارخانه گندله سازی برای آغاز رسمی ساخت این پروژه در ماه آینده را از دیگر پروژه های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در مجتمع فولاد غدیر نی ریز، استفاده از ظرفیت های معدنی منطقه را در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم با حمایت های استانی و ملی شرایطی ایجاد شود تا این مجتمع نیز بتواند از ظرفیت های معدنی این منطقه بهره برداری کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر همچنین نی ریز تامین آب پایدار ، ساخت کارخانه آهک و احداث تصفیه خانه صنعتی را از دیگر برنامه های آتی این مجتمع عنوان کرد .
مصطفی پور ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی آموزشی مجتمع فولاد غدیر نی ریز در شهر نی ریز را ازجمله پروژه های ماندگار این مجتمع برای مردم شهرستان نی ریز عنوان کرد و افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی بر خود تکلیف کرده ایم که فعالیت های که از طرف این مجتمع انجام می پذیرد، کارهای ماندگار و زیرساختی باشد.

وی در پایان از برگزاری آزمون در اسفندماه سال جاری برای جذب نیروی کارخانه فولادسازی سخن گفت و اظهار داشت: در این آزمون که با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می گردد، 455 نفر برای بخش های مختلف کارخانه فولادسازی جذب خواهند شد که با ضرایب بسیار خوب اعمال شده برای نیروهای بومی و افراد شاغل در بخش های مختلف پیمانکاری مجتمع فولاد غدیر نی ریز در این آزمون نیروهای تلاشگر مجموعه و بومی منطقه در اولویت جذب هستند .