تقدیر از بانوان شاغل در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه (س)، روز زن و روز مادر، از بانوان شاغل در این مجتمع تقدیر بعمل آورد.
به گزارش روابط‌عمومی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، طی مراسمی که با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران و بانوان شاغل در این مجتمع برگزار شد، دکتر محسن مصطفی‌پور مدیرعامل ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)، روز زن و روز مادر، از زحمات و تلاش ستودنی بانوان در مسیر پیشرفت و توسعه مجتمع قدردانی کرد.
وی طی سخنانی با اشاره به اینکه همکاران خانم در مجتمع، همکارانی تلاشگر، مؤثر و صادق هستند گفت: ما در مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بانوان همکار بدون هیچ‌گونه حس تبعیضی در محیط کار فعالیت داشته‌باشند و این عزیزان نیز بسیار غیرتمندانه در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند.
دکتر مصطفی‌پور با اشاره به رشادت‌های بانوانی همچون حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) ادامه داد: اگر زندگی بانوان اثرگذار اسلام را بررسی کنیم، درمی‌یابیم که به‌واسطه نقش‌های اساسی که ایشان ایفا کرده‌اند، مقام «زن» در جایگاهی بسیار رفیع و شایسته قرار گرفته‌است و از ابتدا نگاه به بانوان، نگاهی با احترام و تحسین‌برانگیز بوده‌است. در واقع در مواقع خاص و خطیر تاریخ اسلام، این زنان تأثیرگذار بودند که توانستند تغییرات مثبتی را رقم بزنند.
مصطفی پور با تاکید به احترام ویژه و عزت شخصیت بانوان صدر اسلام با تاکید بر اینکه بزرگ منشی و از خودگذشتگی حضرت خدیجه(س) در کنار پیامبر اسلام(ص) موجب توسعه و ترویج اسلام شد و همچنین با اشاره به خطابه ماندگار حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا گفت: انصافاً مصرع زیبای ” کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود ” مصداق عینی کلام نافذ، رشادت در عین نهایت ظلم به اهل بیت و غیرت مندی در بین بزرگترین جمع نامردان مرد عالم بوده که اثرگذاری بانوان را بیش از پیش یادآور می کند و وظیفه ما این است با دقت به مفاهیم اصیل اسلام بپردازیم.
وی در ادامه با اشاره به رفتار و منش حضرت امام خمینی (ره) در مقابل همسرشان تصریح کرد: از سوی دیگر، نگاه دینیِ پیش قراولان مذهبی ما به مقام زن، جایگاه رفیع بانوان را به خوبی و روشنی تبیین کرده‌است. این‌طور نباشد که اگر کسی در جامعه ما نگاهی غیر از این به بانوان دارد یا اختلاف طبقاتی بین زن و مرد قائل است، با واقعیت‌های موجود از نظر عرفی، شرعی، مذهبی و … پیوند بخورد. این نگاه باید اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج این تفکر و فهم اشتباه یا نابخردانه که بانوان در جامعه ما در جایگاهی که باید باشند، نیستند و به آنها اجحاف شده، بیشتر فرصت را از بانوان در جامعه می‌گیرد. هرچند در این مسیر کاستی‌ها و کمبودهایی وجود دارد، اما بی‌شک برای پیشرفت باید بر بستر توانمندی، تلاش و ممارست قدم برداشت نه بر مبنای نگاه جنسیتی و محدودیت‌ها.
دکتر مصطفی‌پور در ادامه با تأکید بر جایگاه ویژه خانواده، خطاب به بانوان افزود: در هر جایگاه و منصبی که هستید، فراموش نکنید ارزشمندتر و مهم‌تر از بقای کانون خانواده وجود ندارد. ارتقای جایگاه اجتماعی، افزایش رزق و توسعه مسئولیت‌ها، نباید باعث غفلت از کانون خانواده شود. بی‌شک همکاران خانم در مجتمع، در مسیر آتی، پیشرفت و ارتقاء را در پیش دارند از این‌رو توصیه می‌‌کنم به این نکته عنایت ویژه داشته باشند که هیچ چیز اولی‌تر و مهم‌تر از حفظ کانون گرم خانواده و ایجاد بستری برای توسعه فرهنگ عالی و تربیت فرزندانی شایسته و شاد نیست.
وی در پایان تأکید کرد: در سال‌های اخیر بانوان در کشور ما توانسته‌اند با توانمندی‌، پیگیری و تجهیز خود به علم روز، خود را به‌عنوان قشری اثرگذار در مسئولیت‌ها و مشاغل مختلف نشان دهند.

گفتنی است در این مراسم، هر یک از بانوان ضمن بیان دغدغه‌های خود، به گفت و گوی صمیمی با مدیرعامل پرداختند. همچنین به یمن میلاد حضرت فاطمه (س) و به سبب شایستگی، «سیده الهام خاتمی» به‌عنوان اولین مدیر خانم در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، به سمت مدیر بودجه و امور مجامع منصوب شد.