پیام مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی

حکمرانی خوب در دنیای امروز بدون حضور کنشگران ارتباطات دست‌ یافتنی نیست

دکتر محسن مصطفی پورمدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز طی پیامی فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد

ارتباطات و روابط عمومی با نقش کلیدی و اثرگذارخود، در دنیای امروز عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمان، و جامعه‌ای در این دهکده جهانی است. روابط عمومی و ارتباطات چشم تیزبین سازمان، روشنگر و راوی حقایق تلاش‌های جمعی و بازتاب‌دهنده خواست‌ جامعه به مدیران سازمان، در تقویت انگیزه‌های درون‌سازمانی از یک‌سو و تلاش برای امیدبخشی، آگاهی‌بخشی عمومی و کمک به قوام اعتماد مردمی از سوی دیگر، نقشی بسیار اثرگذار دارد و می‌تواند کلید واژه‌های خلاقیت، ابتکار، هم افزایی وشکوفایی را تحقق عینی بخشد و با تلاشی خردمندانه ضمن ارائه تصویر صحیحی از وضع موجود، برمبنای رفتار آگاهانه و اخلاق حرفه‌ای اهتمام داشته باشد.

تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی در هر سازمان است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی به شمار می‌رود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری سازمانی ناگزیر از طراحی الگوهای تعاملی است. روابط عمومی می‌تواند سبب تقویت امیدواری، روحیه‌بخشی و تاب‌آوری در عبور از مشکلات باشد؛ نیم نگاهی مدقّقانه به تحوّلات پردامنه و پرشتاب در حیطه‌ ارتباطات و فناوری، ما را به این مهم می‌رساند باید برای جهش اقتصاد و صنعت از این عرصه مهم استفاده کرد و به دنبال راه‌هایی بود تا عالمانه و صادقانه و با انتقال درست ظرفیت ها، زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم نمود که در پی آن تولید افزایش‌یافته و رفاه مردم تسهیل گردد.

گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی است. توجه ویژه به این راهبرد، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند،ضروری است و در حقیقت فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‏های صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است؛ لذا با عنایت به این اصل اساسی که تعادل و تعالی یک سازمان منوط به ایجاد و حفظ امید و اعتماد در ذی‌نفعان و توسعه سواد رسانه ای و هوش ارتباطی و مهارت های تعاملاتی آن سازمان است، طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی متناسب در مجتمع فولاد غدیر نی ریز، به عنوان راهبردی ضروری، مدّ نظر ماست.

امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» مزین شده است، روابط عمومی این رکن مهم تاثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بتواند بیش از پیش در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کند.

این روز مهم را به ‌تمامی مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی، تبریک عرض می‌کنم. بر این باورم که حکمرانی خوب در دنیای امروز بدون حضور کنشگران ارتباطات دست‌ یافتنی نیست و مطمئن هستم درامتداد این روند در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقاء کیفیت روابط انسانی، تحکیم پایه‌های ارتباطات فردی، سازمانی و اجتماعی خواهیم بود.

محسن مصطفی پور
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز