‌فولاد غدیر نی‌ریز پیشرو عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا

این شرکت در آبان ماه 2 عرضه 10000 تنی و در آذرماه نیز 5 عرضه 5000 هزار تنی در بورس کالا داشته و بر اساس آمار عرضه، هر هفته دو مرتبه در بورس کالا آهن اسفنجی خود را عرضه نموده است

با توجه به اطلاعات عرضه در بورس کالا، روز سه شنبه هفته جاری نیز مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به میزان 5 هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه خواهد داشت. آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه مهم در زنجیره فولاد به شمار می‌آید. ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی با تولید ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی توانست همچنان عنوان برترین تولیدکننده آهن اسفنجی خاورمیانه و دومین تولیدکننده جهان را به خود اختصاص دهد.

این محصول بر طبق ابلاغیه مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 19 آبان ماه 1400 ملزم به عرضه در بورس کالا شد؛ بر همین اساس فروش تمامی تولید آهن اسفنجی واحدهای فولادساز خارج از بورس کالا، ممنوع گردید.

کارشناسان از عرضه در بورس کالا به عنوان راهکاری مناسب و شفاف برای قیمت‌گذاری و انعقاد قرارداد بلندمدت بین عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان فولاد یاد می‌کنند بر همین اساس فولاد غدیر نی‌ریز جزء شرکت‌هایی است که از فرآیند عرضه در بورس کالا استقبال کرد و بالافاصله بعد از ابلاغیه معاونت معدنی وزارت صمت، در بورس محصول خود را عرضه کرد. این شرکت در آبان ماه 2 عرضه 10000 تنی و در آذرماه نیز 5 عرضه 5000 هزار تنی در بورس کالا داشته است و بر اساس آمار عرضه، هر دو هفته در بورس کالا آهن اسفنجی خود را عرضه کرده است.

فولاد غدیر نی‌ریز در مقایسه‌ی تولید با سایر شرکت‌ها عمده‌ی تولیداتش را پس از ابلاغ دستورالعمل در بورس عرضه می‌کند که حضور ثابت این شرکت در بورس کمک بسیار شایانی به تنظیم بازار کرده است. در این میان شرکت‌هایی چون توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز حجم بالایی از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه می‌نماید.

گفتنی است با توجه به اطلاعات عرضه در روز سه شنبه فولاد غدیر نی‌ریز به میزان 5 هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه خواهد داشت.