خانه

-

English

-

جستجو

مزایده و مناقصه

نیروی انسانی

رسانه ها

توسعه پایدار

امور سرمایه

تامین کنندگان

محصولات

درباره ی ما

اخبار و رسانه

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر گامی در مسیر توسعه صنعتی فارس

17 آذر 1402

بازگشت

در 16 آذر 1402، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی ریز آغاز شد. این پروژه عظیم که با ظرفیت انتقال 6 میلیون متر مکعب آب در سال به این مجموعه صنعتی انجام می‌شود، نقطه عطفی در توسعه صنعتی استان پهناور فارس خواهد بود.

محسن مصطفی پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از آغاز این پروژه مهم، به تلاش‌های شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری‌های منظم همه ارکان مجتمع فولاد غدیر نی ریز اشاره کرد و این روز را روز بسیار مبارکی برای شهرستان نی ریز و استان فارس عنوان کرد.

وی اتصال و اتکا به یک آب پایدار را یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای صنعتی شدن نی ریز و فارس دانست و افزود: انتقال آب از خلیج فارس به نی ریز تصمیمی جسورانه بود که جز با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های همه مسئولان در شهرستان این اتفاق به سرانجام نمی‌رسید.

مصطفی پور با اشاره به اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، از جمله آبرسانی به روستاها، ساخت مدرسه و بیمارستان، و حمایت از ورزش و جوانان، اظهار داشت: مجتمع فولاد غدیر امروز افتخارِ سقایی منطقه به نام حضرت ابوالفضل (ع) را دارد و با استعانت از کمک‌های باب الحوائج در آینده سهامداران غدیر می‌توانند بگویند که بخش عمده از توسعه استان فارس از همین اقدام به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ضمن تقدیر از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حوزه مسئولیت های اجتماعی ادامه داد: بزرگترین اتفاق در باب مسئولیت اجتماعی تولید اشتغال است و این با ایجاد کارخانجات پی در پی می تواند به وجود آید.برای بهتر شدن وضعیت مردم منطقه از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز پشتیبانی می کنیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه، دکتر مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولان، به تکمیل کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال در مجتمع فولاد نی ریز اشاره کرد و ضرورت انجام مطالعات در خصوص تکمیل‌تر شدن زنجیره فولاد را مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز کارخانجات، به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی صنایع، از برنامه‌های مجموعه غدیر برای تامین برق پایدار از طریق نیروگاه‌های با انرژی‌های تجدیدپذیر و تامین گاز از طریق LNG خبر داد.

دکتر طهماسبی، نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از اقدامات دکتر مصطفی پور و همکارانش، به فعال شدن واحدهای اسفنجی، گندله‌سازی و فولادسازی در مجتمع فولاد غدیر نی ریز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد تکمیل زنجیره فولاد در این منطقه باشیم.

دکتر حسن پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، نیز با اشاره به افسانه‌ای که امروز به واقعیت تبدیل شده است، کار دکتر مصطفی پور را یک کار ماندگار در تاریخ مجموعه غدیر و شهرستان عنوان کرد و افزود: این آب سرآغازی است برای رفع همه مشکلات صنعت و معدن و بحث اشتغال خواهد بود.

اشتراک گذاری

-

کپی لینک

-

چاپ

ممکن است برایتان جالب باشد

شهرداری و شورای شهر نی ریز، نشان شهروند افتخاری را به دکتر مصطفی پور اهدا کردند

شورای شهر نی ریز و شهرداری این شهر، نشان شهروند افتخاری نی ریز را به دکتر محسن مصطفی پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر اهداء کردند.

برگزاری مراسم ویژه اربعین، رحلت پیامبر و شهادت امامان در مصلی نماز جمعه نی‌ ریز

این مراسم با سخنرانی، حجت‌الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج حسین هوشیار در روز چهارشنبه ۷ شهریور، ساعت ۱۹ در مکان مصلی نماز جمعه نی‌ ریز برگزار خواهد گردید.

اعطای نشان افتخاری خادم الحسین به مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز

دکتر محسن مصطفی پور، به دلیل تلاش‌هایش در برپایی موکب‌های پذیرایی زائران اربعین حسینی، نشان افتخاری خادم الحسین را از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دریافت کرد.

استفاده از اخبار وب سایت مجتمع فولاد غدیر در سایر رسانه ها با ذکر منبع بلامانع است.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، یکی از ۷ طرح فولادی به شمار می رود که دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۵ با هدف تمرکز زدایی از تولید فولاد به تصویب رساند. عملیات اجرایی احداث کارخانه احیاء مستقیم این مجتمع با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال ۱۳۸۶ ، آغاز شد.

در سال ۱۳۹۳ قراردادی میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت و تکمیل و راه اندازی طرح نیمه تمام مجتمع فولاد غدیر نی ریز به نسبت 65 درصد طرف دوم (غدیر) و 35 درصد طرف اول (ایمیدرو) منعقد شد.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز (سهامی خاص) در قالب شرکت سهامی به شماره ثبتی ۱۳۰۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۰۵۲۰۶ در اداره ثبت اسناد و املاک نی‌ریز ثبت شده است و در حال حاضر، جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر(سهامی عام) می باشد. این واحد صنعتی، بخش میانی گروه شرکت سرمایه گذاری غدیر(سهامی عام) و کنترل کننده نهایی، سازمان تأمین اجتماعی کارکنان بازنشستگی نیروهای مسلح(ساتا) است.

پیوندهای مفید

تماس با ما

کارخانه

آدرس : استان فارس- شهرستان نی‌ریز - کیلومتر ۵۰ جاده نی‌ریز به سیرجان

دفتر مرکزی

دفتر تهران : بخارست، کوچه چهاردهم غربی، پلاک ۱۷

تلفن دفتر تهران :

+98 21 8875 4305

ایمیل:

info@nghsco.ir

بیشتر بدانید

تمام حقوق این وب سایت متعلق به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است.

سیاست های حریم خصوصی - طراحی و اجرا توسط بوگن استودیو