دکتر غریب پور رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران روز جمعه 11 مهرماه از مجتمع فولاد غدیر نی ریز بازدید کرد .

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز ، در سفر مهندس رزم حسینی وزیر جدید صمت به استان فارس ، دکتر غریب پور رئیس هیأت عامل ایمیدرو و دکتر نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران به همراه تنی چند از مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی از مجتمع فولاد غدیر نی ریز بازدید به عمل آوردند .

 

در این بازدید مهندس زاهدیان مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز ضمن بیان گزارشی از روند تولید ، میزان پیشرفت واحد فولاد سازی ، آخرین وضعیت اکتشاف معادن و میزان اشتغال زایی و صرفه جویی در مصرف آب ، برق و گاز در مجتمع فولاد غیر نی ریز ،  به کسب رکورد تولید آهن اسفنجی در کشور توسط این مجتمع اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با اقدامات اصلاحی که در تیرماه در خط تولید انجام شد و اضافه شدن واحد سولفورزدا به خط تولید ، این مجتمع موفق به کسب رکورد تولید 116 تن آهن اسفنجی در ساعت شده است .

 

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز همچنین به انتقال آب سد چشمه عاشق به این مجتمع هم اشاره کرد و افزود : عملیات انتقال آب از سد چشمه عاشق به زودی آغاز خواهد شد و طی این عملیات علاوه بر تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد غدیر ، آب شرب تمامی روستاهایی که در مسیر این خط انتقال قرار داردن نیز تامین خواهد شد .

 

در ادامه مهندس هدایت فرماندار نی ریز و دکتر طهماسبی نماینده مردم شهرستان های نی ریز ، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی به بیان برخی از مطالبات شهرستان نی ریز پرداختند .

 

دکتر غریب پور ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهرستان نی ریز و حضور در مجتمع فولاد غدیر نی ریز ، از روند بومی سازی در این مجتمع ابراز امیدواری کرد و گفت : فولاد غدیر نی ریز توانسته است در سال جهش تولید ، رکورد تولید را کسب کند و با صرفه جویی های کم نظیر در مصرف انرژی توفیقات کم نظیری را کسب نماید . پروژه های توسعه ای این مجتمع ، پروژه های مهمی است . فولاد ساری این مجموعه با تمدید LC  وارد فاز جدید خواهد شد و با تامین مالی 100 میلیون یورویی که برای ساخت گندله سازی این مجتمع در نظر گرفته شده است ، گندله سازی این مجتمع وارد فاز اجرایی خواهد شد .

 

ایشان افزود : سیاست جمهوری اسلامی ، ساخت داخل و اتکا به توانمندی های نیروهای بومی است که شرکت فولاد تکنیک به عنوان پیمانکار مجتمع فولاد غدیر نی ریز از جمله شرکت هایی است که می تواند آینده را برای ما به گونه ای ترسیم کند که بتواند در این زمینه به یک شرکت برتر تبدیل شود .

 

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن اشاره به آینده روشن شهرستان نی ریز در حوزه معادن ، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر عملیات اکتشاف تفصیلی پهنه آباده جازموریان توسط مجتمع فولاد غدیر نی ریز به اتمام برسد تا کارخانه کنستانتره این مجتمع بزرگ به زودی به بهرده برداری برسد .

 

دکتر غریب پور همچنین به خط انتقال 48 کیلومتری آب سد چشمه عاشق به مجتمع فولاد غدیر نی ریز نیز اشاره کرد و افزود : برای این خط 98 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است . ایشان همچنین از شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی خواست که در حوزه مسئولیت های اجتماعی علی  الخصوص در حوزه کرونا به استان کمک کنند .

 

ایشان در پایان افزود :   کمیته ای برای پیگیری مسائل این شهرستان تشکیل خواهد شد.