خانه

-

English

-

جستجو

مزایده و مناقصه

نیروی انسانی

رسانه ها

توسعه پایدار

امور سرمایه

تامین کنندگان

محصولات

درباره ی ما

اخبار و رسانه

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

تجربه موفق مجتمع فولاد غدیر نی ریز در تامین مالی از بازار سرمایه

29 تیر 1402

بازگشت

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع و معادن غدیر، در آغاز به کار چهارمین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی، تجربیات ارزشمندی را در زمینه تامین مالی از بازار سرمایه ارائه داد.

چهارمین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت تامین مالی از بازار (سرمایه) و پروژه‌های معدنی، در هتل پارسیان اوین آغاز به کار کرد. در این همایش سید ابوتراب فاضل به جایگاه برجسته ایران در صنعت فولاد جهان اشاره کرد و تأکید نمود که تامین مالی از بازار می‌تواند به عنوان یک راهکار کلیدی برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت به کار رود.

ایران در تولید فولاد جهانی رتبه دهم را داراست، این موقعیت نشان دهنده پتانسیل بالای کشور در صنعت فولاد است. با این حال، در صنعت خودرو، ایران جایگاه بین‌المللی مشخصی ندارد. سید ابوتراب فاضل تأکید می‌کند که استفاده از بازار سرمایه می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی در این حوزه‌ها ایجاد کند.

او با نام بردن از شرکت فولاد غدیر از مجتمع فولاد غدیر نی ریز به عنوان نمونه موفق تامین مالی از بازار سرمایه به عنوان یک استراتژی موفق یاد کرد. این رویکرد نه تنها به توسعه پروژه‌های معدنی کمک کرده است بلکه به عنوان یک الگو برای سایر شرکت‌ها نیز مطرح شده است.

او همچنین به چالش‌های موجود در زمینه تامین مالی از این بازار اشاره کرد و اعلام داشت که تاکنون ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق به دست آمده است، که در این میان، دولت بزرگترین خریدار این اوراق بوده است.

تامین مالی از بورس ایران نه تنها برای مجتمع فولاد غدیر نی ریز بلکه برای کل صنعت معدن و فولاد ایران، فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرده است. این رویکرد به عنوان یک استاندارد جدید در تامین مالی مطرح است و پتانسیل دارد تا تحولی بنیادین در این صنایع ایجاد کند.

اشتراک گذاری

-

کپی لینک

-

چاپ

ممکن است برایتان جالب باشد

مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت های سرمایه گذاری غدیر و شستان

مهندس سید مجید هدایت و دکتر افشار بازیار در مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و شستان به عنوان مدیران جدید منصوب شدند.

مذاکرات گسترده مجتمع فولاد غدیر نی ریز با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در نمایشگاه آنکیروس

مدیران مجتمع فولاد غدیر نی ریز در روزهای اول و دوم نمایشگاه آنکیروس، بیش از ۲۵ جلسه کاری با شرکت‌های مختلف بین‌المللی برگزار کردند.

حضور مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آنکیروس استانبول ترکیه

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با هدف مذاکره و تأمین تجهیزات پیشرفته در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آنکیروس استانبول ترکیه حضور دارد.

استفاده از اخبار وب سایت مجتمع فولاد غدیر در سایر رسانه ها با ذکر منبع بلامانع است.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، یکی از ۷ طرح فولادی به شمار می رود که دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۵ با هدف تمرکز زدایی از تولید فولاد به تصویب رساند. عملیات اجرایی احداث کارخانه احیاء مستقیم این مجتمع با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال ۱۳۸۶ ، آغاز شد.

در سال ۱۳۹۳ قراردادی میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت و تکمیل و راه اندازی طرح نیمه تمام مجتمع فولاد غدیر نی ریز به نسبت 65 درصد طرف دوم (غدیر) و 35 درصد طرف اول (ایمیدرو) منعقد شد.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز (سهامی خاص) در قالب شرکت سهامی به شماره ثبتی ۱۳۰۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۰۵۲۰۶ در اداره ثبت اسناد و املاک نی‌ریز ثبت شده است و در حال حاضر، جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر(سهامی عام) می باشد. این واحد صنعتی، بخش میانی گروه شرکت سرمایه گذاری غدیر(سهامی عام) و کنترل کننده نهایی، سازمان تأمین اجتماعی کارکنان بازنشستگی نیروهای مسلح(ساتا) است.

پیوندهای مفید

تماس با ما

کارخانه

آدرس : استان فارس- شهرستان نی‌ریز - کیلومتر ۵۰ جاده نی‌ریز به سیرجان

دفتر مرکزی

دفتر تهران : بخارست، کوچه چهاردهم غربی، پلاک ۱۷

تلفن دفتر تهران :

+98 21 8875 4305

ایمیل:

info@nghsco.ir

بیشتر بدانید

تمام حقوق این وب سایت متعلق به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است.

سیاست های حریم خصوصی - طراحی و اجرا توسط بوگن استودیو